Fandom

Diablo Wiki

Żelazne Wilki

287stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Żelazne Wilki
Żelazne Wilki logo.jpg
Informacje
  • Typ
  • Kompania najemników
    • Rasa
  • Ludzie
    • Twórca
  • Asheara
    • Zarządca
  • Asheara
    • Cel
  • Ochrona
    • Członkowie
  • Asheara
  • Jarulf
    • Miejsce działań
  • Kurast
  • Kaldeum
    • Status
  • Aktywny
    • Występowanie
  • Diablo II
  • Diablo III
  • Temat tego artykułu pojawił się w grze Diablo II. Temat tego artykułu pojawił się w grze Diablo III.

    Żelazne Wilki – gildia, występująca w Diablo II i Diablo III. Są to najemnicy działający w Kadżystanie jako zorganizowana grupa wojowników pod przywództwem odważnej Asheary. W Diablo II są to magowie, wyposażeni w ekwipunek podobny do Czarodzieja z Diablo I. W trzeciej odsłonie serii ich wygląd zmienia się diamentalnie. Nie są to już adepci magii, a wojownicy ubrani w uniformy dopasowane do klimatu panującego w Kaldeum.

    Historia

    Ochrona Kurast

    Po pojawieniu się potworów w roku 1265, mieszkańcy miasta Kurast poprosili Żelazne Wilki o pomoc oraz zapewnienie ochrony miastu. Asheara zajęła jeden z większych domów i tam stworzyła kwaterę główną najemników. Po przybyciu bohaterów, Asheara służyła im radą a także pomocą w postaci swych najemników.[1]

    Poszukiwania następcy tronu

    Niedługo po śmierci Mefista i oczyszczeniu Kurast z plugactwa Zła, Żelazne Wilki zostali poproszeni przez mieszkańców miasta Kaldeum o znalezienie następcy tronu po śmierci cesarza Hakanie I. Poszukiwania zakończyły się sukcesem i władzę w mieście objął Hakan II.[2]

    Działalność w Kaldeum

    Po przejęciu władzy przez nowego cesarza, Żelazne Wilki zostały zwerbowane przez władcę i wraz z Gwardią Królewską dostała zadanie pilnowania porządku w mieście. Podczas ataku kultystów i sił Beliala – Władcy Kłamstw, Żelazne Wilki zbierały w grupach uchodźców oraz mieszkańców Kaldeum by ocalić ich przed piekielnymi kulami, które spadały z sklepienia nieba. Wielu z nich także brało udział w walce z opętanymi gwardzistami. Po pokonaniu Władcy Kłamstw i jego sług, Żelazne Wilki pozostali w mieście.[3]

    Źniwiarze

    Kilka miesięcy po klęsce Beliala, Źniwiarze zaatakowali Kaldeum. Tyrael i Nefalem nakłonili Żelazne WIlki do obrony miasta, tak jak ci zrobili to za czasów walki z Władcą Kłamstw.[4]

    Znani członkowie

    Diablo II

    • Asheara – przywódca Żelaznych Wilków.
    • Barani
    • Jabari
    • Raldin
    • Telash
    • Ajheed
    • Naphet
    • Phaet
    • Haphet
    • Rhadge
    • Scorch
    • Khaleel
    • pozostali bezimienni najemnicy stacjonujący w Kurast

    Diablo III

    • Asheara – przywódca Żelaznych Wilków.
    • Jarulf – kapitan.
    • pozostali bezimienni najemnicy stacjonujący w Kaldeum

    Przypisy

    1. Diablo II, Akt III
    2. Diablo III, Cienie na pustyni (podczas rozmowy z Ashearą)
    3. Diablo III, Akt II
    4. Diablo III: Reaper of Souls, Akt V

    Więcej z Fandomu

    Losowa wiki