Fandom

Diablo Wiki

Adria

293strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze15 Share

Adria
AdriaD3.png

Informacje biograficzne
  • Gildia
  • Sabat
    • Tytuł
  • Wiedźma
    • Profesja
  • Wiedźma
    • Pochodzenie
  • Królewski Port
    • Miejsce zamieszkania
  • Zachodnia Marchia
    • Miejsce pobytu
  • Krwawe Moczary
    • Status
  • Nie żyje
    • Zabity przez
  • Nefalema

  • Opis fizyczny
    • Rasa
  • Człowiek
  • Demonica
    • Kolor włosów
  • Czarne
  • Siwe
    • Kolor oczu
  • Zielone
  • Pozostałe dane
    • Relacje
  • Aidan (kochanek)
  • Lea (córka)
    • Występowanie
  • Diablo I (Hellfire)
  • Diablo III (Reaper of Souls)
  • Zakon (we wspomnieniach)
  • Nawałnica Światła (wspominana)
    • Wyznanie
  • Diablo
    • Dubbing polski
  • Joanna Jeżewska
  • Temat tego artykułu pojawił się w grze Diablo I. Temat tego artykułu pojawił się w grze Diablo: Hellfire. Temat tego artykułu pojawił się w grze Diablo III.Temat tego artykułu pojawił się w grze Diablo III: Reaper of Souls.

    Adria – wiedźma mieszkająca w Tristram. Jak dowiaduje się gracz w Diablo III, Adria od samego początku służyła Diablo.

    Przed akcją Diablo I

    Adria urodziła się w Króleswkim Porcie jako córka szlachciców. Pewnego dnia wraz z ojcem udała się na plac targowy gdzie była palona wiedźma. Wtedy Adria postanowiła zostać jedną z nich. Gdy osiągnęła pełnoletność dołączyła do Sabatu z Tristram. Wraz z Mahdą przewodziła nim przez jakiś czas a potem odeszła z zakonu i zamieszkała w Starym Tristram.

    Diablo I

    Można u niej sprzedać i zakupić magiczne zwoje, laski, księgi zaklęć i mikstury. Adria może również zlecić nam zadanie odnalezienia rzadkich Czarnych Grzybów. Jest w miasteczku, pojawiła się tuż przed incydentem w katedrze. Deckard Cain uważał, że może okazać się pomocna w zwalczaniu zła nękającego Tristram, szczególnie, że była jedyną osobą, która wiedziała, co czai się w katakumbach pod katedrą.

    Jej dalsze losy są wyjawione przez Deckarda Caina w Diablo II – Adria przewidziała atak demonów i uciekła z Tristram.

    Przed akcją Diablo III

    Adria gdy przewidziała atak demonów uciekła z Tristram do Kaldeum. W międzyczasie urodziła się jej córka – Lea. Po przybyciu do miasta, spotkała Gillian, oddała jej córeczkę i ruszyła w kierunku Zachodniej Marchii. Jak się później okazało szukała tam sposobu by przywrócić Diablo do życia. W książce pt. Zakon, gdy Lea dowiedziała się że jej matką była Adria spytała się Caina czy jeszcze żyje, starzec odpowiedział jej że Adria umarła w Zachodniej Marchii. Kilka lat później wiedźma wróciła do Kaldeum jednak została schwytana przez wężowe sługi Beliala, Władcy Kłamstw, którzy chcieli wyciągnąć od niej informacje na temat Czarnego Kamienia Dusz.

    Diablo III

    Bitwa o Kaldeum

    Zostaje uwolniona przez Nefalema i swoją córkę, wróciwszy do miasta, ukrywa swoje prawdziwe zamiary. Informuje Nefalema (którym kieruje gracz) aby wskrzesić Zoltuna Kulla, gdyż tylko on mógł uaktywnić Czarny Kamień Dusz. W czasie kiedy Nefalem wyruszył wskrzesić Zoltuna Kulla, Adria uczy córkę nowych potężniejszych umiejętności. Następnie po zabiciu maga-renegata, który ledwo co został wskrzeszony. Okazało się że podczas fabuły Diablo II Adria naznaczała dusze demonów w tym też samego Diablo aby były wciągnięte do kamienia. Wyrusza wraz z Nefalemem i swoją córką do Kaldeum i tam razem stawiają czoła sługom oraz samemu Władcy Kłamstw.

    Polowanie na Azmodana i zdrada

    Po pokonaniu Beliala Adria wraz z Nefalemem i Leą oraz Tyraelem przenosi sie do Twierdzy Bastionu, która znajduje się nieopodal zniszczonej ojczyzny barbarzyńców. Gdy Nefalem wyrusza stawić czoła sługom Azmodana, którzy oblegają twierdzę, Adria udziela wskazówek córce jak utrzymać Czarny Kamień Dusz w spokoju. Gdy Azmodan ginie z ręki Nefalema, Adria pojawia się z córką i Tyraelem w celu uwięzienia duszy demona w Czarnym Kamieniu Dusz. Po powrocie do twierdzy wydawało się że Adria pomoże zniszczyć Czarny Kamień z duszami demonów w środku. Niestety wiedźma ujawniła swoje mroczne oblicze i pozabijała strażników w twierdzy zaś na szczycie wieży uwięziła swoją córkę w dużym kręgu, dokoła którego były poustawiane świece. Wyszło na jaw że poprzysięgła lojalność Władcy Grozy. Gdy ogłusza Tyraela podchodzi do swojej uwięzionej córki w kręgu a następnie wbija kamień w Leę. Diablo przejmuje kontrolę nad ciałem. Był zadowolony z czynu jakiego dokonała Adria. Po wskrzeszeniu nakazał jej odejść, ta ukłoniła się i odeszła. Zanim zniknęła otworzyła mroczny portal i weszła do niego.

    Nawałnica Światła

    Adria jest kilkakrotnie wspominana w książce pt. Nawałnica Światła.

    Diablo III: Reaper of Souls

    Z początku nie było wiadome gdzie Diablo odesłał Adrię. Później jednak okazało sie że przebywała w grobowcu na Krwawych Moczarach w Wielkiej Sali. Wykorzystywała magię krwi aby odzyskać Czarny Kamień z rąk Anioła Śmierci – Maltaela. Zanim doszło do starcia miedzy Adrią i Nefalemem, ta ujawniła że Maltael przebywa w Twierdzy Pandemonium. Chwilę później przeistacza sie w dziwne monstrum (najprawdopodobniej w demona) i staje do walki z bohaterem. W wyniku walki Adria ginie a Lea zostaje pomszczona.

    Więcej w Fandom

    Losowa wiki