Fandom

Diablo Wiki

Anioły

293strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Angel-BoT.jpg

Anioł

Temat tego artykułu pojawił się w grze Diablo I. Temat tego artykułu pojawił się w grze Diablo: Hellfire. Temat tego artykułu pojawił się w grze Diablo II.Temat tego artykułu pojawił się w grze Diablo III. Temat tego artykułu pojawił się w grze Diablo III: Reaper of Souls.

Anioły lub Seraphimowie są duchami światła i harmonii oraz mieszkańcami Wysokich Niebios. Są strażnikami porządku oraz przeciwieństwem demonów, z którymi walczą od zarania dziejów.

Opis

Anioły rodzą się podczas kompletnej harmonii Wysokich Niebios na Kryształowym Łuku podczas procesu zwanego Pieśnią Światła. Liczba rodzonych aniołów jest jednak ograniczona. Jeśli anioł jest zabijany na jego miejsce zostaje stworzony następny, ale zupełnie odmienny. Wymienny anioł nie rodzi się jednak natychmiast. Pomimo tego iż Anioły są prawie śmiertelne nie są stworzone z krwi i kości. Anioły posiadają siłę zbliżoną do ludzi, ale zdarzają się Anioły potężniejsze od innych w zależności od pełnionej rangi militarnej, państwowej lub po prostu z przyczyn naturalnych. Anioł może dobrowolnie wyrzec się swej nieśmiertelności by stać się śmiertelnikiem zachowując przy tym część swoich Anielskich Mocy. Tyrael jest prawdopodobnie pierwszym, (oraz jedynym) który podjął się tego czynu. Usunięcie jego skrzydeł było istotną częścią tego procesu, co nie oznaczało całkowitego pozbawienia się nieśmiertelności.

Imperius-wounded.png

Ranny Imperius

Gdy anioł jest ranny wycieka z niego substancja znana jako płynne światło. Anioły nie potrzebują do życia snu oraz jedzenia, zamiast tego siły witalne przywracają z Kryształowego Łuku. Anioły są w stanie kroczyć wśród śmiertelników. W swojej naturalnej formie anioły nie posiadają twarzy która zawsze jest zakryta kapturem. Po zatym Anioły posiadają ludzką sylwetkę oraz świecącą skórę. Emocje Anioła można odczytać z ruchu jego skrzydeł, które są strumieniami światła i mogą być wykorzystane do np. podnoszenia przedmiotów.

Wierzenia i kultura

Tyrael.gif

Tyrael, Archanioł Sprawiedliwości.

Aniołami oraz Wysokimi Niebiosami zarządza Rada Angiris. Każdy z członków rady reprezentuje jeden z aspektów Anu, stwórcy Sanktuarium. Tymi aspektami są: męstwo, nadzieja, przeznaczenie, mądrość oraz sprawiedliwość. Kolejno aniołami tych aspektów są archaniołowie Imperius, Auriel, Itherael, Maltael i Tyrael. Każdy nowo stworzony anioł podczas Pieśni Światła jest przydzielany do jednej z domen Wysokich Niebios.

W przeciwieństwie do demonów, które nieustannie walczą Aniołowie starają się pozostać w pokoju i harmonii.

Galeria

Więcej w Fandom

Losowa wiki