FANDOM

Temat tego artykułu pojawił się w grze Diablo III. Temat tego artykułu pojawił się w grze Diablo III: Reaper of Souls.
Wiz.png
Czarownicy - zbuntowani mistrzowie magii, których ciała są naczyniami tajemnej mocy. Odrzucają oni ścieżkę nauki obieraną przez innych czarodziejów. Wykorzystują zdolności do manipulacji rozmaitych mocy, aby dezintegrować, palić i zamrażać swoich wrogów. Potrafią również kontrolować czas i światło, a także tworzyć potężne iluzje – wszystko, by odbijać ataki.

Czarownicy mogą dzierżyć magiczne kostury i różdżki, co pozwala im skupiać pomniejsze rodzaje magii i razić nią wrogów, a jednocześnie oszczędza czas i energię potrzebną do bardziej spektakularnego rozprawiania się z przeciwnikami.

Choć zdarzają się wyjątki, to czarownicy zwykle atakują z dystansu. Pozwala im to trzymać się z dala od niebezpieczeństwa – poza tym mogą w ten sposób lepiej wykorzystać arsenał swoich niszczących mocy.

Opis Postaci

Czarownik
Klasa postaci
Wizart.jpg
Informacje
  • Typ
  • Ofensywny / Defensywny
    • Rasa
  • Ludzie
    • Pochodzenie
  • Sanktuarium
    • Płeć
  • Mężczyzna / Kobieta
    • Status
  • Żyje
    • Profesja
  • Czarownik
    • Dzierżona broń
  • Kule
  • Różdżki
    • Występowanie
  • Diablo III
  • Moi dawni mistrzowie byliby ze mnie dumni...

    Użytkownicy magii wywodzą się z całego Sanktuarium – od Xiansai po Kaldeum – i są określani różnymi mianami: „czarodziejów” lub „magów”. Istnieją również i tacy, którzy nazywają siebie „czarownikami” i mają tyle wspólnego z kolegami w magicznym fachu, co lew z kocięciem. Zarówno czarownicy, jak i czarodzieje poznali arkana mocy tajemnych – na tym jednak kończą się podobieństwa między nimi.

    Czarownicy słyną z buntowniczego nastawienia i błyskotliwości, jak również z pogardy dla długotrwałych nauk i awersji do pogadanek o „roztropności” i „bezpieczeństwie”, które cechują akademie magiczne. Poczucie wyższości u czarowników zdaje się brać swe źródło w ich talencie – wrodzonych zdolnościach do podporządkowania sobie magicznej potęgi i posługiwania się nią wyłącznie za pomocą siły woli, bez potrzeby wnikliwych studiów. Wprawdzie na skutek braku odpowiednich przygotowań zdarzają się niefortunne wypadki, ale rzadko powstrzymuje to czarowników przed używaniem ich chaotycznej, niepewnej mocy.

    Jeśli ci zarozumiali geniusze zdołają opanować moc i unikną samozagłady, może wreszcie zdołają w pełni wykorzystać swój ogromny potencjał.

    Kluczowe Charakterystyki

    • Kontrola nad żywiołami

    Czarownicy panują nad żywiołami Sanktuarium. Do dyspozycji mają trzaskające płomienie, wyładowania piorunów i trąby powietrzne. Ta różnorodność arsenału pozwala im wykorzystywać słabe punkty przeciwników i przełamać ich obronę.

    • Ataki obszarowe

    Moce wezwane przez czarowników spowijają całe pole walki, tworząc powalające wielu wrogów potężne eksplozje, promienie rażące przeciwników stojących w jednej linii oraz spadające z nieba skały, które miażdżą wrogów.

    • Zaklęcia ochronne

    Czarownicy nie są tak sprawni fizycznie, jak inni bohaterowie, więc otaczają się magią obronną - potrafią zamienić swoją skórę w kamień, tworzyć lustrzane obrazy dezorientujące przeciwników, jak również spowalniać i ranić głupców, którzy odważą się ich zaatakować.

    • Niekończąca się energia

    Czarownicy rzadko znajdują się w sytuacji, w której brakuje im sił, by skorzystać z magii. Niemal zawsze są w stanie rzucać pomniejsze zaklęcia, dzięki szybko regenerującej się mocy tajemnej, a wraz ze wzrostem doświadczenia, coraz łatwiej przychodzi im korzystanie z poszczególnych zdolności.

    Wyposażenie

    Olbrzymia moc czarowników przepływa przez przedmioty materialne, a część z tych przedmiotów ma specjalne zastosowanie. Czarownicy dzierżą kule nie będące same w sobie bronią, lecz stanowiące jej uzupełnienie. Zapewniają one wgląd i wiedzę pomocną przy rzucaniu zaklęć lub służą za dodatkowe zbiorniki mocy. Czarownicy wyposażeni są również w tradycyjne (często zaklęte) różdżki – cienkie gałązki, które wykorzystują do kierowania tajemnych energii na wrogów.

    Zasób: Moc tajemna

    W przeciwieństwie do roztropniejszych i ostrożniejszych użytkowników magii czarownicy przyciągają do siebie tajemną moc. Jest to energia, która przepływa przez nich i którą kierują, jakby stanowiła przedłużenie ich ciał. Moc tajemna bezustannie iskrzy się w czarownikach i regeneruje się bardzo szybko, co umożliwia im niemal bez końca wykorzystywać pomniejsze zdolności. Wyczerpanie zasobów energii grozi im jedynie wtedy, kiedy próbują wykonać większą liczbę zaklęć naraz.
    Wizzorb.gif

    Jeśli jednak moc tajemna nie jest wykorzystywana rozsądnie, potrafi zniszczyć ciała czarowników, dlatego niektóre z potężniejszych zaklęć są ograniczone czasem odnawiania. Jednak czary te – dzięki którym można zrzucać z nieba meteory, wywoływać srogie zawieje lub tworzyć strefy energetyczne spowolnionego czasu – są tak potężne, że warto na nie poczekać.

    Klasy Postaci
    Diablo i Hellfire Bard · Barbarzyńca · Czarodziej · Łotrzyca · Mnich · Wojownik
    Diablo II i LoD Amazonka · Barbarzyńca · Czarodziejka · Druid · Nekromanta · Paladyn · Zabójczyni
    Diablo III i RoS Barbarzyńca · Czarownik · Krzyżowiec · Łowca Demonów · Mnich · Nekromanta · Szaman

    Więcej z Fandomu

    Losowa wiki