Fandom

Diablo Wiki

Diablo

293strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze7 Udostępnij

Diablo
Diablo (movie D3).jpg
  • Diablo jako Najwyższy Zły
Informacje biograficzne
  • Gildia
  • Demon
    • Tytuł
  • Pan Grozy
  • Pan Terroru
    • Profesja
  • Władca Piekieł
    • Pochodzenie
  • Płonące Piekła
    • Miejsce zamieszkania
  • Płonące Piekła
    • Miejsce pobytu
  • Sanktuarium
    • Data urodzenia
  • Nieznana
    • Data śmierci
  • Nieznana
    • Status
  • Żyje
    • Zabity przez
  • Aidana
  • bohaterów
  • Nefalema

  • Opis fizyczny
    • Rasa
  • Demon
    • Wiek
  • Nieznany

  • Pozostałe dane
    • Relacje
  • Mefisto (brat)
  • Baal (brat)
  • Lilith (bratanica)
  • Lea (córka)
  • Lucion (bratanek)
  • Rathma (prababcia)
    • Występowanie
  • Diablo I (Hellfire)
  • Diablo II (Pan Zniszczenia)
  • Diablo III (Reaper of Souls)
  • Dziedzictwo Krwi
  • Czarna Droga (wspominany)
  • Królestwo Cienia
  • Zakon
  • Nawałnica Światła (nie bezpośrednio)
  • Temat tego artykułu pojawił się w grze Diablo I. Temat tego artykułu pojawił się w grze Diablo: Hellfire. Temat tego artykułu pojawił się w grze Diablo II.Temat tego artykułu pojawił się w grze Diablo III. Temat tego artykułu pojawił się w grze Diablo III: Reaper of Souls.

    Diablo, Pan Grozy – jeden z Mrocznej Trójcy, brat Baala i Mefista. W Diablo I, Pan Grozy jest ogromnym demonem o czerwonej barwie skóry. W kolejnej części, Diablo wygląda bardzo podobnie jak w pierwszej odslonie. W Diablo III, jego wygląd diamentalnie się zmienia. Pan Grozy zostaje Największym Złym, gdy w jego ciele znajdą się wszystkie dusze siedmiu Władców Piekieł.

    Biografia

    Wieczny Konflikt oraz Wojna Grzechu

    Mroczne Wygnanie

    Diablo wraz ze swoimi braćmi pustoszył Sanktuarium. Archanioł Spraiwdliwości, Tyrael nie mógł tego znieść. Założyl on Zakon Horadrimów, który miał za zadanie walkę z Wyższymi Złymi. Diablo został pokonany jako pierwszy, a jego Kamień Dusz został ukryty pod katedrą w miasteczku Tristram. Horadrimowie mieli nadzieję że Groza Diablo nigdy nie ujrzy światła dziennego, jednak jak miało okazać się w przyszłości, srogo mieli się pomylić.

    Plan powrotu

    Gdy do miasteczka przybył król Leoryk, nadarzyła się okazja by odzyskać wolność. Diablo powoli doprowadzał króla do obłędu. Jednak potrzebował pomocy. Znalazł ją w arcybiskupie Lazarusie, którego opętał. Następnie kazał mu wzmocnić obłęd króla i zabił starych mędrców. Jednak by odzyskać pełnie sił, Diablo potrzebował naczynia. Lazarus porwał syna Leoryka, księcia Albrechta. W końcu Diablo przejął kontrolę nad miasteczkiem i okolicą. Przybyło wielu śmiałków, ale tylko jeden zdołał go pokonać. Jednak ów bohater był taki głupi, myśląc że gdy wbije sobie Kamień Dusz Diablo w siebie, ocali ludzkość i jakoś zapanuje nad duszą demona zamkniętej w kamieniu. Nie udało mu się jednak tego uczynić.

    Przebudzenie i koniec Grozy

    Po pewnym czasie, Diablo całkowicie przejął kontrolę nad ciałem Aidana. Jego planem było uwolnienie pozostałych braci. Najpierw jednak udał się do klasztoru Łotrzyc. Tam splugawił ją i zabił wszystkich mieszkańców, oprócz jednego, Mariusa. Diablo wraz ze swym nowym towarzyszem, Mariusem dotarł do Lut Gholein. Stamtąd ruszył do grobowca Tal Rashy. W krypcie odnalazł swojego brata, Baala. Jednak w jego uwolnieniu przeszkodził mu Tyrael. Jednak Marius wiedziony przez Baala uwolnił go. Następnie Diablo i Baal uwięzili Tyraela w grobowcu i udali się w kierunku Kurast. Tam spotkał się z ze swoimi braćmi w Trancival. Starsi bracia postanowili że Diablo uda się do Fortecy Pandemonium i tam zbierze armię demonów która zrówna Sanktuarium z ziemią. Najmłodzszy z braci przechodzi przez portal do piekła. Po zabiciu Mefista, Bohater rusza za Diablo. Nefalem z pomocą Tyraela, w końcu dopada Diablo w Fortecy Pandemonium i zabija go.

    Powrót oraz atak na Królestwo Niebios

    Diablo.png

    Diablo jako Najwyższy Zły.

    Diablo został uwolniony w Twierdzy Bastionu przez Adrię, swoją służącą. Odrodził się jako Najwyższy Zły. Następnie przeszedł przez portal, który zaprowadził go do Królestwa Niebios. Tam dokonuje zniszczeń Diamentowej Bramy, rani również Imperiusa. Następnie dociera do Srebrnej Iglicy i tam czeka na Nefalema. Gdy dochodzi do starcia, Diablo otwiera moc wszystkich Siedmiu Złych. W połowie pojedynku, przenosi bohatera do Królestwa Grozy. Tam dalej walczy ze śmiałkiem. W końcu obaj przeciwnicy wracają na Srebrną Iglicę. Diablo jednak przegrywa tą walkę i jego dusza zostaje uwięziona w Czarnym Kamieniu Dusz.

    Śmierć Maltaela i wolność

    Dusza Diablo znajdowała się w Czarnym Kamieniu Dusz. Po zabiciu Malteala, który wchłonął Kamień Dusz, Diablo znów stał się wolny.

    W grze

    Diablo I

    Diablo jest głównym bossem w grze. Aby go pokonać trzeba przejść przez kilkadziesiąt poziomów lochów.

    Diablo II

    W drugiej części gry Diablo , tytułowy antagonista napada na wioskę Tristram i pod postacią Mrocznego Wędrowca przemierza świat Sanktuarium w celu oswobodzenia swoich

    Diablo's Insignia.png

    Insygnia Diablo

    braci Baala i Mefista. Jako swoją siedzibę przyjmuje Fortece Pandemonium w której też ginie z rąk walecznych bohaterów , a jego kamień dusz zostaje zniszczony.

    Diablo III

    Po dwudziestu latach nieobecności Diablo powraca pod postacią Najwyższego Zła , dzięki Adrii , która użyczyła mu ciała swojej córki Lei. Ponownie zostaje pokonany po bohaterskiej walce z Nefalemem na szczycie Srebrnej Iglicy oraz w Królestwie Grozy. Jego dusza uwalnia się po zabiciu Maltaela i wchłonięciu Czarnego Kamienia Dusz.

    Inne gry

    Heroes of the Storm

    Diablo jest jednym z wojowników dostępnych dla graczy.

    StarCraft II: Wings of Liberty

    W tej grze Diablo Władcę Grozy można spotkać na planecie Czerwona Skała III, w misji Diabelskie Igraszki. Kontroluje on poziom lawy. Dla osób które zakupły edycję kolekcjonerską dostępny jest portret Diablo Marine. Starcraft 2 Wings of Liberty

    StarCraft II: Hearth of the Swarm

    Dla osób które zakupiły edycję kolekcjonerską , dostępny jest portret Zainfekowanego Diablo.

    World of WarCraft

    Diablo jest dostępny jako zwierzak , dla osób które zakupiły edycje kolekcjonerską.

    Charakterystyka

    Moce i umiejętności

    Więcej w Fandom

    Losowa wiki