Fandom

Diablo Wiki

Gregus Mazi

293strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Gregus Mazi
Artykuł nie posiada grafik? Dodaj je!

Informacje biograficzne
  • Profesja
  • Czarodziej
    • Pochodzenie
  • Ureh
    • Status
  • Nie żyje
    • Zabity przez
  • Kentrila Dumona

  • Opis fizyczny
    • Rasa
  • Człowiek

  • Pozostałe dane
    • Relacje
  • Juris Khan (dawny przyjaciel
  • władca)
  • Atanna (przyjaciółka)
  • Tobio (przyjaciel)
    • Występowanie
  • Królestwo Cienia
  • Gregus Mazi był czarodziejem mieszkającym w Ureh za panowania Juris Khana. Był on jednym z najbardziej zaufanych doradców władcy miasta. Był jednym z dwóch mieszkańców miasta, których nie dotknęło przekleństwo.

    Przed Królestwem Cienia

    Gdy Khan chciał sprowadzić Ureh do Wysokich Niebios, Gregus i kapłan Tobio najbardziej przyczynili się do stworzenia zaklęcia mającego to uczynić. Podczas inkarnacji Gregus odkrył wpleciony w niego drugi czar, który miał zabić wszystkich kapłanów i czarodziejów. Zdołał on uciec w najważniejszym momencie, przez co miasto zawisło w bezczasowym limbo.

    Gregus zdołał przedrzeć się przez dżunglę i dotrzeć do nekromantów u których kurował się przez kilka miesięcy. Następnie udał się do Zachodnich Królestw, gdzie przez dwanaście lat badał jak powrócić do miasta. Gdy mu się udało wynajął Humbarta Wessela i jego ludzi, by towarzyszyli mu w drodze do Ureh. W zamian obiecał im bogactwa z miasta. Gdy tam dotarli, najemnicy byli zbyt wystraszeni by wejść z nim do miasta, więc Gregus udał się do niego sam.[1]

    W środku czarodziej zauważył że coś jest nie tak. Odkrył że Ureh pozostaje w Sanktuarium dzięki Kluczowi Światła na szczycie Nymyru i Kluczowi Cienia w jaskiniach pod pałacem. Zdołał odkryć także że Tobio został uwięziony w starych lochach i udał się do nich by go uwolnić. Kapłan opowiedział mu o opętaniu Juris Khana przez demony i o tym jak mieszkańcy miasta zostali przez to przeklęci. Obaj postanowili zniszczyć bądź usunąć oba artefakty, by Ureh nie mogło zagrozić ludziom. Uznali że osobno mają większe szanse na dokonanie tego, więc Tobio udał się po Klucz Światła, a Gregus po Klucz Cienia. Juris Khan zauważył jednakk czarodzieja. Udał się do podziemi gdzie stoczył z Mazim walkę, którą jednak z łatwością wygrał dzięki wspierającym go mocą piekieł. Następnie scalił Gregusa ze stalaktytem i uczynił na setki lat strażnikiem komnaty.[2]

    Królestwo Cienia

    Kapitan Kentril Dumon, jego zastępca Gorst oraz nekromanta Zayl udali się w podziemia pałacu Khana, gdy Zayl odkrył że czarodziej nie umarł i znajduje się właśnie tam. Odnaleźli go w komnacie Klucza Cienia. Gdy Zayl zbliżył się zbyt blisko do Klucza, Mazi wezwał krzykiem pomniejsze demony. Po walce z nimi kapitan Dumon zadał Maziemu cios łaski sztyletem nekromanty.[3]

    Później Zayl próbował przywołać jego ducha w tym samym miejscu, lecz Mazi zdołał wypowiedzieć tylko imię Diablo po czym znikł, a nekromanta został uwięziony podobnie jak wcześniej czarodziej.[4]

    Przypisy

    1. Królestwo Cienia Rozdział 2
    2. Królestwo Cienia, Rozdział 19
    3. Królestwo Cienia, Rozdział 13
    4. Królestwo Cienia, Rozdział 14

    Więcej w Fandom

    Losowa wiki