Fandom

Diablo Wiki

Harrogath

293strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Harrogath
Harrogath.jpg
Informacje
  • Położenie
  • Złe Ziemie
    • Mieszkańcy
  • Barbarzyńcy
    • Populacja
  • Duża przed oblężeniem
    • Zarządca
  • Nieznany
    • Ważne postacie
  • Qual-Kehk
    • Występowanie
  • Diablo II: Pan Zniszczenia
  • Temat tego artykułu pojawił się w grze Diablo II.

    Harrogath — jedno z większych miast barbarzyńców zlokalizowane na obrzeżach Góry Arreat. Mury miasta są zrobione z kamienia i dlatego są jednymi z najlepszych fortyfikacji. Harrogath zostało zniszczone na skutek destrukcji okolic góry Arreat.

    Historia

    Oblężenie Harrogath

    Osobny artykuł: Oblężenie Harrogath

    Armia Baala.PNG

    Wojska Baala.

    W roku 1265, Baal wraz ze swoją armią zaatakował barbarzyńskie ziemie zwane Złymi Ziemiami, by dostać się do góry Arreat, gdyż tam znajdował się Kamień Świata, który Pan Zniszczenia chciał splugawić. Baal najpierw oblegał główne miasto barbarzyńców a także zarazem stolicę – Seszeron. Wojska demonów opanowały twierdzę blokującą im przedostanie się na ziemie Przodków i ruszyli ku górze Arreat. W pobliżu wcześniej wspomnianej góry, znajdowało się właśnie małe miasto zwane Harrogath. Tamtejsi mieszkańcy postanowili bronić swej ojczyzny. Qual-Kehk, główny dowódca sił zbrojnych poprowadził wojowników przeciw hordom demonów.

    Niestety 2/3 tych żołnierzy zginęła a pozostała część została na placu boju i walczyła nadal o wolność nardou barbarzyńców. Aust, jeden z członków Starszyzny postanowił użyć magii druidów. Potrzeba było do tego przedsięwzięcia wszystkich członków Rady Przodków. Siedemnasty członek rady, Nihlathak, nie zgodził się na pomoc. W wyniku tej decyzji, Starszyzna poniosła klęskę i zapłaciła za nią życiem.

    Demony nie dostały się do Harrogath, gdyż nie potrafiły sforsować bram miasta. We wczesnym dniach oblężenia, Qual-Kehk posunął się do aroganckiej a zarazem odważnej decyzji przełamania linii oblężenia. Niestety, w skutek tego wydarzenia, większość wojowników wytypowanych do tej operacji trafiło do niewoli lub zginęło. Pod dowódctwem Shenka Nadzorcy, legiony demonów Baala zaczęły dominować na polu bitwy a katapulty zaczęła nękać obrońców. Na dodatek gdy barbarzyńcy chcieli się napić spostrzegli że woda jest nasączona krwią poległych.

    Podnoszenie się po oblężeniu

    Losy bitwy zaczęły się odwracać zaraz po pojawieniu się grupy bohaterów. Grupy, która zgładziła Mefista, Pana Nienawiści oraz Diablo, Pana Grozy a kierowana przez archanioła Tyraela, przybyła do Harrogath by skończyć sprawę z Baalem. Bohaterowie zniszczyli katapulty, zabili Shenka Nadzorcę oraz uwolnili podwładnych Qual-Kehka. Kolejnym ich działaniem było odnalezienie a także oswobodzenie Anyi, córki Austa. Tymczasem Nihlathak ukazał swe prawdziwe oblicze – zdradził lud barbarzyńców z lęku o swoje życie przekazał Panu Zniszczenia artefakt o nazwie Relikwia Starożytnych pozwalający dostać się na górę Arreat bez starcia z jej strażnikami. Niedługo potem zdrajca zginął z rąk bohaterów. Oblężenie zostało przerwane.

    Po pokonaniu Baala i zniszczeniu Kamienia Świata przez archanioła Tyraela, Harrogath uległo destrukcji. Wielu mieszkańców miasta, zarówno zdrowych jak i rannych zdołało się ewakuować.[1]

    W grze

    Mieszkańcy

    Zadania

    Przypisy

    1. Diablo II: Pan Zniszczenia, Akt V

    Więcej w Fandom

    Losowa wiki