Fandom

Diablo Wiki

Królestwo Cienia

293strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Królestwo Cienia
Książka
Królestwo Cienia.jpg
Informacje
  • Autor
  • Richard A. Knaak
    • Wydawca
  • Wydawnictwo Isa
    • Data wydania
  • Świat: 2002
  • Polska: 2003
    • Gatunek
  • Fantasy
  • Królestwo Cienia – druga książka Richarda A. Knaaka osadzona w uniwersum Diablo. Została napisana w 2002 roku. Na język polski została przetłumaczona w następnym roku przez Annę Studniarek, nakładem wydawnictwa ISA[1]. Głównym bohaterem książki jest przywódca najemników Kentril Dumon. W książce ważną rolę odgrywa także nekromanta Zayl, będący również głównym bohaterem Pajęczego Księżyca oraz jednym z głównych bohaterów Nawałnicy Światła.

    Opis

    Od zarania dziejów zastępy aniołów z Wysokich Niebios i diabelskie hordy z Płonących Piekieł ścierały się w walce o los wszelkiego stworzenia. Ta walka przeniosła się do świata ludzi... żaden Człowiek, Anioł ani Demon nie będzie mógł stać na uboczu...

    Legenda mówi o dawno wymarłym mieście Ureh, według niektórych bramie prowadzącej do Wysokich Niebios. Uważa się, że co dwa tysiące lat, gdy układ gwiazd jest odpowiedni, a cień góry Nymyr pada na ruiny, Ureh się odradza - ukazując wszystkie swe bogactwa śmiałkom, którzy odważą się ich szukać. Po trwających całe życie badaniach i skomplikowanych obliczeniach, czarodziej Vizjerei, Quov Tsin będzie świadkiem odrodzenia Ureh. Jednak to, co czeka na Tsina i jego najemników, nie przypomina w niczym tego, czego się spodziewali. Okaże się bowiem, że marzenie o świetlistym Ureh jest wypaczonym koszmarem, który nieubłaganie wciągnie ich do Królestwa Cienia.

    Postacie

    Lista bohaterów książki:

    Główne

    Najemnicy Dumona

    Inne postacie

    Wspominane

    Ciekawostki

    Przypisy

    1. Książka na stronie Wydawnictwa ISA
    2. Diablo: Archiwum na stronie wydawnictwa Fabryka Słów

    Więcej w Fandom

    Losowa wiki