Fandom

Diablo Wiki

Krzyżowiec

293strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze3 Share

Krzyżowiec
Klasa postaci
Crestcrusader.png

Informacje
  • Typ
  • Ofensywna
    • Tytuły
  • Błędni rycerze
  • Wojownicy Światła
    • Rasa
  • Ludzie
    • Pochodzenie
  • Kurast
    • Płeć
  • Mężczyzna
  • Kobieta
    • Status
  • Pospolity
    • Profesja
  • Wojownik
    • Występowanie
  • Diablo III: Reaper of Souls
  • Temat tego artykułu pojawił się w grze Diablo III: Reaper of Souls.

    Krzyżowiec – klasa postaci, występująca tylko w dodatku do Diablo IIIReaper of Souls.

    Opis

    Krzyżowcy są nieugiętymi wojownikami stojącymi na straży wiary i prawa. To żywe fortece, zakute od stóp do głów w pełną zbroję płytową, dzierżące święty oręż i potężne tarcze. Po ich przejściu pozostaje jedynie szlak naznaczony zwęglonymi, dymiącymi truchłami demonów.

    Podczas bitwy próżno liczyć na litość, lecz mimo to krzyżowcy ruszają do walki bez wahania, pokładając ufność w świętej magii i ciężkim pancerzu. Dobrze wyszkoleni krzyżowcy są w stanie odbijać wszelkie ataki i nie zważają nawet na potężne ciosy, które bez trudu powaliłyby słabszych wojowników. Gdy sytuacja ich do tego zmusza, mogą poświęcić szybkość i mobilność na rzecz czystej, niewzruszonej potęgi bojowej.

    Gruchoczące kości korbacze i wielkie tarcze idealnie nadają się do walki w zwarciu, ale krzyżowcy nie są ograniczeni do zabijania jedynie demonów znajdujących się w zasięgu ich ręki. Gdy jeden z tych namaszczonych boską mocą wojowników rusza do boju, postępują za nim gorejące płomienie i oślepiający blask, niszczące całe hordy potworów, które miały czelność stanąć na drodze obrońcy sprawiedliwości.

    Tło fabularne

    Krucjata wzywa, a zatem idę
    — Krzyżowiec [źródło]

    Przywódcy miłującego harmonię Kościoła Zakarum podjęli ongiś próbę uwięzienia Mefisto, Władcy Nienawiści, w kazamatach rozciągających się pod świątynią w Travincal. Pragnęli raz na zawsze uniemożliwić mu wodzenie śmiertelników na pokuszenie i wypaczanie ludzkich dusz.

    Zawiedli.

    Nie było to pierwsze potknięcie Zakarum. 200 lat wcześniej kapłan Akkhan zauważył zepsucie toczące serce jego Kościoła – wysłał więc swoich akolitów w daleką podróż z misją oczyszczenia go. „Krzyżowcami” Akkhana zostali młodzi rekruci, wybrani ze względu na przymioty, którymi się odznaczali, a przede wszystkim honor i prawość. Otrzymali gruntowne szkolenie bojowe, dzięki któremu z równą łatwością posługiwali się zarówno orężem, jak i niszczycielską magią. Ich najważniejszą cechą pozostawało jednak niezachwiane poczucie obowiązku i oddanie sprawie.

    W dzisiejszych czasach pojęcie misji ku oczyszczeniu wiary, której podjęli się krzyżowcy, uległo rozszerzeniu. Nie wystarczy jedynie powstrzymywać ekspansję sił Piekieł. Zło, jeśli da mu się po temu okazję, zawsze znajdzie sposób, by powrócić, rozkwitnąć i rzucić śmiertelników na kolana. Dlatego też wędrujący krzyżowcy, często podróżujący w parach mistrz-uczeń, regularnie ścierają się z demonami grasującymi po Sanktuarium. Niektórzy walczą z potrzeby serca; inni wierzą, że dzięki ich trudowi i okupionym poświęceniem zwycięstwom spaczony Kościół Zakarum powróci do dawnej świetności. Gdy krzyżowiec umiera, uczeń przejmuje jego ekwipunek i tożsamość... Krucjata trwa – niepowstrzymana przez zimne objęcia śmierci.

    Wyposażenie

    Niesienie do boju niezwykłej tarczy krzyżowca wymaga morderczego treningu, zaś sama tarcza nie służy jedynie do obrony. Krzyżowcy potrafią za pomocą tarcz wyrąbać sobie drogę pośród nacierających przeciwników; mogą także rzucać nimi jak oszczepami lub staranować i ogłuszyć wroga. Krzyżowców szkoli się także w użyciu groźnych korbaczy – broni złożonej z pokrytej guzami i kolcami kuli przymocowanej do trzonka za pomocą ciężkiego łańcucha. Weterani wśród krzyżowców potrafią w jednej urękawiczonej dłoni dzierżyć olbrzymi, dwuręczny oręż lub z zadziwiającą szybkością wyprowadzać uderzenia bronią jednoręczną.

    Więcej w Fandom

    Losowa wiki