FANDOM

D1 logoD3 logo

Leoryk – król Khanduras. Mieszkał wraz żoną i synami w stolicy. Lazarus namówił cały dwór królewski do przeniesienia się do Tristram. Jego szlachetne rządy trwały do chwili gdy uległ swoim nastrojom, które spowodowały mroczne szepty Diablo. Pogrążony w szaleństwie wysłał swoją armię z Aidanem, starszym synem na czele do boju z sąsiednim królestwem Zachodnią Marchią.

Przed akcją Diablo IEdytuj

Leoryk w swym szaleństwie zabijał każdego kto się napatoczył, nie miał litości nawet dla swojej żony, którą ściął pod wpływem Lazarusa. Nie długo później zginął z reki Lachdanana, swojego oddanego rycerza.

Diablo IEdytuj

Leoryk został wskrzeszony przez Diablo jako Król Szkieletów. Leoryk poprowadził armie umarłych wgłąb Katedry, przez co stał sie sługą Pana Grozy. Wkrótce potem zginął z ręki swojego syna – Aidana.

Diablo IIIEdytuj

KingLeoric

Leoryk jako Król Szkieletów w Diablo III.

Leoryk powraca dzięki mocy tajemniczej gwiazdy, która spadła z nieba. Strzeże gwiazdy w swoim grobowcu wraz ze swoją armią nieumarłych. Kiedy nefalem wkracza do grobowca, wkłada na głowę szalonego króla Czarną koronę, dzięki której mógł sie sie z nim zmierzyć . Leoryk wstaje i po chwili staje do walki z Nefalemem, w wyniku walki szalony król zostaje pokonany przez bohatera.

PojawieniaEdytuj

Notki i przypisyEdytuj