FANDOM

D3 logoD3 RoS logo

Maltael – były członek oraz lider Rady Angiris. Znany jako Archanioł Mądrości a potem Anioł Śmierci.

Biografia

Wieczny Konflikt

Z resztą wojska niebieskiego i jej przywódców, Malthael brał udział w Wiecznym Konflikcie i odegrał w nim kluczową rolę. Był pierwszym przywódcą Rady Angiris (i jego najstarszy wiekiem członkiem). Według Iteraela, kiedy aniołowie byli młodzi, Maltael był tym, który znalazł Oko Anu w Pandemonium i nazwał je Kamieniem Świata.

Gniew

MalthaelWrath

Maltael podczas Wiecznego Konfliktu.

W jednej bitwie przeciwko siłom Piekieł w Pandemonium, Maltael pracował w synchronizacji z resztą Rady, kiedy walczyli z demonicznymi siłami prowadzonymi przez Diablo. Maltael łatwo parował ataki demonów i odsyłał je z powrotem na nich i użył broni, aby unieruchomić Diablo. Jednak gniew Imperiusa doprowadził do brutalnego pobicia aż w końcu zabicia Pana Grozy choć Diablo miał być wstępnie wzięty do niewoli przez Tyraela i Auriel. Byłoby to korzystne dla przebiegu wojny. Maltael milczał przez cały czas.

Wojna Grzechu

Nie wszyscy słudzy Nieba i Piekła byli zadowoleni Wielkim Konflikt. W rezultacie pod przewodnictwem anioła Inariusa i demonicy Lilith, liczba dezerterów ukradła Kamień Świata i stworzyła Sanktuarium. Maltael szukał gdzie zniknął artefakt i jako Archanioł Mądrości, był torturowany przez jego niezdolność znalezienia Kamienia.

Angiris-Comic

Maltael i Rada Angiris decyduje o losie Sanktuarium.

Sprzężenie aniołów i demonów doprowadziło do powstania Nefalemów. Deckard Cain później spekulował, że istnienie Nefalemów sprowadziło zachmurzone wizje Maltaelowi lub archanioł otworzył oczy do nowej prawdy. Pod koniec Wojny Grzechu, Niebo dowiedziało się o istnieniu Sanktuarium, a w ostatecznej bitwy, siły Nieba i Piekieł starły się ze sobą. W wyniku bitwy, Rada Angiris w celu omówienia los sanktuarium oraz jej mieszkańców. Maltael wstrzymał się od głosu, ale efekt końcowy był, że i jego mieszkańcy Sanktuarium będą mogli istnieć.

Koniec Mądrości

Malthael zniknął po zniszczeniu Kamienia Świata. Tuż przed tym, jak najwyraźniej wzięto większe zainteresowanie ludzkością. Jego odejście złamało jedność Rady Angiris. Niektórzy spekulują, że nawiedza Pola Pandemonium, szukając odpowiedzi na niepoznawalnych tajemnic życia i śmierci. Niezależnie od tego, po porażce Diablo podczas jego oblężenia Wysokich Niebios, śmiertelny Tyrael objął po Maltaelu Aspekt Mądrości w Radzie Angiris.

Nawałnica Światła

Źniwiarz Dusz

Krwawa wyprawa

Oblężenie Zachodniej Marchii

Koniec Śmierci

Dziedzictwo

W grze

Diablo III: Reaper of Souls

Charakterystyka

Występowanie

Gry

Książki