Fandom

Diablo Wiki

Marius

293strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze2 Share

Marius
Marius.jpg

Informacje biograficzne
  • Profesja
  • Wędrowiec
    • Pochodzenie
  • Nieznane
    • Miejsce zamieszkania
  • Nieznane
    • Miejsce pobytu
  • Dom obłąkanych w Zachodniej Marchii
    • Data urodzenia
  • Nieznana
    • Status
  • Nie żyje
    • Zabity przez
  • Baala
  • Opis fizyczny
    • Rasa
  • Człowiek
    • Płeć
  • Mężczyzna
    • Wiek
  • 35-40 lat
    • Kolor włosów
  • Czarny
  • Siwy
    • Kolor oczu
  • Brązowy
  • Pozostałe dane
    • Relacje
  • Mroczny wędrowiec (towarzysz)
    • Występowanie
  • Diablo II (Pan Zniszczenia)
  • Diablo III
    • Dubbing polski
  • Aleksander Wysocki
  • Temat tego artykułu pojawił się w grze Diablo II. Temat tego artykułu pojawił się w grze Diablo III.

    Marius – postać, występująca w Diablo II oraz Diablo III. Jest wędrowcem, który przez wiele lat tułał się po Sanktuarium. Został zabity przez Baala w domu obłąkanych w Zachodniej Marchii.

    Marius jest szatynem dość niskiej postury. Nosi na sobie zieloną koszulę, spodnie tego samego koloru oraz ciemną kamizelkę podchodzącą pod czerń. Jest dość strachliwym człowiekiem. Wynika to z tego co zobaczył oraz z tego co przeżył, np. Zniszczenie Cytadeli Zabójczyń albo Narada Trzech.

    Biografia

    Przebudzenie Grozy

    Dlaczego poszedłem na nim? Nie wiem. Dlaczego wszystko dzieje się jak we śnie? Wiem tylko, że gdy tylko na mnie wskazał musiałem za nim podążyć. Od tamtej chwili podróżowaliśmy razem. Na Wschód. Zawsze na Wschód...
    — Marius [źródło]

    Upadek Cytadeli Zabójczyń

    Upadek Klasztoru.jpeg

    Marius podąża za Wędrowcem.

    Stary włóczęga, Marius szukał schronienia w cytadeli Zabójczyń, gdy Diablo zaatakował i zniszczył cytadelę. Marius uciekł, znalazwszy schronienie w małym hostelu wraz z innymi wyrzutkami, starał się nie zasnąć, paląc opium. Ale Diablo, w postaci do Mrocznego Wędrowca, zatrzymał się w tym samym hostelu, jednak tam Pan Grozy przejął kontrolę nad nim a karczma szybko staje miejscem pogromu demonów. Jako jedyna ocalała osoba, Marius był zmuszony do podążania za Wędrowcem.[1]

    Podróż przez Aranoch

    Aranoch.jpg

    Marius i Wędrowiec podczas wędrówki przez pustynię Aranoch.

    Obaj podróżowali na Wschód, przez góry a potem przez pustynię Aranoch. Kiedy tak szli, Wędrowiec opowiedział Mariusowi o swojej przeszłości, kiedy był wielkim wojownikiem, jak ciemne i tajne brzemię teraz ciąży na nich. To była długa i trudna podróż, ale w końcu dotarli do kresu swojej wędrówki – Lut Gholein. Po rozłożeniu obozu, Mariusowi udało mu się ponownie zasnąć, po raz pierwszy od wielu tygodni. Ale nie były to spokojne sny. To były wspomnienia, jednak nie jego własne. Zobaczył w nich Tal Rasha i archanioła Tyraela. W tym śnie, był świadkiem uwięzienia maga przez Horadrimów w celu utrzymania Baala w ryzach. Budząc się nagle, Marius odnalazł Wędrowca wzrokiem. On tajemniczo powiedział Mariusowi, że widział jego "brata".[2]

    Uwolnienie Baala

    Marius i Baal.jpg

    Marius uwalnia Baala.

    O świcie, obaj wędrowcy udali się na poszukiwania grobowca Tal Rasha. Znaleźli go i na przekór rozsądkowi, Marius wszedł do grobu wraz ze swoim towarzyszem. Tak wędrowli przez mrok a Marius coraz bardziej wyczuwał zmiany w Wędrowcu, jak duch Diablo przejmował kontrolę nad nim kontrolę. Gd w końcu dotarli do Komnaty Tal Rashy, Aidan rzucił się do przodu uwolnić by Baala, ale został zatrzymany przez nowoprzybyłego Tyraela. Kiedy demon i anioł walczyli ze sobą, Tal Rasha błagał Mariusa, by ten go uwolnił. Marius wyciągnął Kamień duszy Baala, który zawierał w sobie istotę demona. Przed przytłoczoniem przez wrogów, Tyrael rozkazuje Mariusowi udanie się przez portal do Płonących Piekieł by tam zniszczył Kamień Dusz. Marius uciekł z grobowca i ruszył w kierunku miasta Kurast.[3]

    Droga do szaleństwa

    Marius: Och, wybacz mi, Tyraelu, proszę. To ... nie była moja wina. "Tyrael": Jak nie twoja wina? Powiedz mi Mariusie, jak to nie twoja wina?
    — "Tyrael" i Marius [źródło]

    Wizyta w Trancival

    Po instrukcjach Tyraela, Marius udał się do Kurast i dostał się do kompleksu świątyń – Trancival. Tam był świadkiem narady Mrocznej Trójcy. Podczas tego wydarzenia, Mefisto, najstarszy z braci, wysłał Diablo do Piekieł by tam Pan Grozy zebrał armię demonów. Były to ostatnie chwile Aidana, w którego ciele znajdował się duch Diablo. Książe Khanduras przestał istnieć a Diablo ruszył ku portalowi do Płonących Piekieł. Mariusowi jednak starczyło odwagi by go przekroczyć za panem demonów dostać się do Piekielnej Kuźni by zniszczyć Kamień Duszy Baala. Włóczęga zaczął tułaczkę po świecie Sanktuarium aż w końcu został osadzony w domu dla obłąkanych w Zachodniej Marchii.[4]

    Pobyt w domu dla obłąkanych

    Tam odnalazł go Tyrael. Marius opowiedział mu swą historię od chwili poznania Diablo. Na sam koniec, Tyrael poprosił by mu Marius oddał Kamień Duszy Baala. Człowiek pokornie oddał archaniołowi kamień zarzekając się że to właśnie on stał się główną przyczyną jego klątwy. Po oddaniu artefaktu, okazało się że Tyrael to tak naprawdę ... Baal. Pan Zniszczenia zabił Mariusa, spalił dom obłąkanych i ruszył ku północy, ku Górze Arreat.[5]

    Dziedzictwo

    Duch Mariusa pojawia się w Kryształowym Łuku podczas bitwy o Królestwo Niebios. Oskarża Tyraela że ten mu nie pomógł a następnie zamienia się w Aspekt Zniszczenia.[6]

    W grach

    Diablo II

    Marius formalnie nie pojawia się w Diablo II, ma pełnić rolę narratora w przerywnikach filmowych.

    Diablo III

    Duch Mariusa pojawia się w akcie czwartym Diablo III.

    Przypisy

    1. Diablo II, Lament Sióstr
    2. Diablo II, Podróż przez pustynię
    3. Diablo II, Dżungla Mefista
    4. Diablo II, Wejście do piekła
    5. Diablo II, Koniec grozy
    6. Diablo III, Akt IV

    Więcej w Fandom

    Losowa wiki