FANDOM

D2 logoD3 logo

Mefisto, Pan Nienawiści – jeden z trzech Mrocznych Braci (Mrocznej Trójcy) w grze Diablo II. Mefisto został uwięziony w świątyni w Kurast, po nieudanej próbie Horadrimów wchłonięcia jego istoty do Kamienia Dusz (który się rozpadł).

Mefisto nie mógł jednak odzyskać pełni sił po walce i opętał Radę Kurast, tworząc z jej członków swoich służących. Sam zaszył się na najniższym poziomie świątyni, trzymając przy sobie największą część Kamienia Dusz. Po przebudzeniu Diablo, został by pilnować Bramy Piekieł, przez którą przeszedł jego brat. W grze zostaje pokonany przez bohatera, ginąc jako pierwszy z Mrocznej Trójcy a jego Kamień Duszy zostaje zniszczony w Piekielnej Kuźni.

HistoriaEdytuj

Wielki KonfliktEdytuj

MefistoD3

Portret Mefisto.

Jak wszystkie wielkie plagi, Mefisto urodził się z jedną z siedmiu głów Tathameta. Jego królestwo w ​​Płonących Piekłach było aspektem nienawiści. Jak w przypadku wszystkich dzieci demonów, Mefisto walczył przeciwko Wysokim Niebiosom podczas  Wiecznego Konfliktu.

Mefisto i jego bracia prawie osiągnąli zwycięstwo nad Wysokimi Niebiosami w piątej bitwie o Diamentową Bramę. Jednak pewni zwycięstwa, Najwyżsi zaczeli kłócić się kto dostanie łupy wojenne, a tym samym, ich atak nie powiódł się.

Wojna GrzechuEdytuj

CzystkaEdytuj

Przewrót ZakarumEdytuj

Mephisto (Diablo II)

Mefsto w grze Diablo II

Pochodzenie imieniaEdytuj

Imię "Mephisto" jest skrótem od imienia Mephistofeles. Jest to w pewnej legendzie Szatan. Tlumaczeniem z jęz. greckiego Mephisto znaczy Nie lubi swiatla.