Temat tego artykułu pojawił się w grze Diablo III: Rise of the Necromancer.
Necro.png
Nekromanci - bezwzględni dowódcy oraz władcy życia i śmierci. Ci użytkownicy mrocznej magii potrafią ożywiać szkielety zmarłych, rzucać na swoich wrogów śmiertelnie groźne klątwy i zwracać zwłoki pokonanych wrogów przeciwko ich dawnym kompanom.

Życie i śmierć są częścią wielkiego cyklu, a nekromanci nie boją się balansować między tymi dwiema skrajnościami. Celowo wykorzystują własną energię życiową, aby wzmacniać swoje i tak potężne zdolności i zyskiwać przewagę w walce. Nie przeszkadza im balansowanie na granicy śmierci, o ile żaden przeciwnik nie pozostanie przy życiu, by zadać im zabójczy cios.

Nekromanci wolą atakować i unicestwiać swych wrogów z bezpiecznej odległości. Szkielety, którymi dowodzą, zalewają wrogów, nie dając im szansy zaatakować, a straszliwe klątwy nekromantów potrafią obezwładniać nawet najwytrzymalsze demony.

Opis Postaci

Nekromanta
Klasa postaci
Necroart.png
Informacje
  • Typ
  • Ofensywny / Defensywny
    • Rasa
  • Ludzie
    • Pochodzenie
  • Sanktuarium
    • Płeć
  • Mężczyzna / Kobieta
    • Status
  • Żyje
    • Profesja
  • Nekromanta
    • Dzierżona broń
  • Filakterie
  • Kosy
    • Występowanie
  • Diablo III: Rise of the Necromancer
  • Strzeżcie się! Wy, którzy stajecie przeciw mnie!

    Kapłani Rathmy, zwani też nekromantami, kierują się prostą filozofią, że odwieczna wojna światła i ciemności nigdy się nie skończy, a obie jej strony stanowią zagrożenie dla Sanktuarium. Świat można naprawiać tylko dbając o zachowanie tej równowagi i trzymając obie siły w szachu.

    Członkowie tego zakonu są niezwykli i często piętnuje się ich za to, że używają magii śmierci. Chociaż inni mieszkańcy Sanktuarium często nadużywają tej mocy, to Kapłani Rathmy starają się zachowywać za jej pomocą Równowagę, którą uważają za świętość.

    Gdy Kapłani Rathmy opuszczają swe siedziby w głębi kedżystańskich puszczy, podczas wędrówek robią wszystko, by uchronić swój świat przed zniszczeniem.

    Kluczowe Charakterystyki

    • Przywódca Zmarłych

    Przerażające golemy, kościani wojownicy i magowie posłusznie wykonują każdy rozkaz nekromantów. Ci lojalni żołnierze na komendę, jak jeden mąż atakują wybranego wroga, bezlitośnie wykorzystując przewagę liczebną. Nekromanci mogą też używać zastępów nieumarłych, aby odciągać uwagę wrogów lub ułatwiać sobie ucieczkę w bezpieczne miejsce.

    • Gospodarność

    Nekromanci korzystają z wielu różnych zasobów. Kapłani Rathmy nigdy nie są bezradni czy bezsilni. Dbają o to, używając esencji – czyli energii odbieranej zarówno żywym, jak i umarłym istotom, przywołując energię witalną ulatującą ze zwłok, a nawet poświęcając własne zdrowie. Każde żywe i martwe stworzenie, nie wyłączając samych nekromantów, może posłużyć jako broń w walce z siłami Płonących Piekieł.

    • Ograniczanie kontroli

    Obezwładniające klątwy umożliwiają nekromantom powstrzymywanie wrogów, zanim ci ich dopadną. Szkieletowi słudzy nekromantów także sieją zamęt w szeregach wroga, mieszając ich szyki, dzięki czemu Kapłani Rathmy i ich sojusznicy mogą ich łatwo pokonać.

    • Zniszczenie

    Nekromanci dysponują szerokim wachlarzem zaklęć magii krwi i kości. Gdzie nie przejdą, trup ściele się gęsto, toteż potrafią wyrzynać w pień całe watahy wrogów i czyścić z nich całe obszary map. Gdy padnie pierwszy trup, następuje seria eksplozji zwłok i kościanych kolców, po której pole bitwy wypełnione jest zmasakrowanymi zwłokami niegdyś żądnych krwi demonów.

    Wyposażenie

    Ulubioną bronią Kapłanów Rathmy są niezawodne kosy. Służą one nie tylko do żęcia zboża, lecz także do odbierania wrogom sił życiowych i rozcinania zwłok, by wzmocnić najbardziej przerażające z zaklęć. Nekromanci posługują się kosami z zabójczą precyzją bez względu na to, czy mowa o ciężkich broniach drzewcowych z zakrzywionym żeleźcem, czy lekkich ostrzach do precyzyjnego wycinania narządów. Potrafią też sprawnie używać filakteriów – niezwykłych przedmiotów wzmacniających ich władzę nad zmarłymi.

    Zasób: Esencja

    Esencja służy nekromantom do walki ze wszystkimi, którzy próbują zaburzyć Równowagę, ożywiania zmarłych, rzucania klątw na wrogów i rozkazywania sługom. Esencja jest stałym zasobem. Nekromanci mają jej do dyspozycji tylko tyle, ile odbiorą swoim wrogom. Nie regeneruje się z biegiem czasu, ani nie zanika. Ta szczególna cecha esencji powoduje, że co bardziej nieuważnym nekromantom może jej zabraknąć w sytuacji, gdy będą jej potrzebowali najbardziej.
    Necro orb.gif

    Nekromanci, którzy najefektywniej używają swych mocy, starają się po równo czerpać z zapasów esencji i uzupełniać ją kosztem wrogów, pozostając gotowymi do kolejnych starć. Nekromanta dysponujący pełnym zapasem esencji to naprawdę groźny przeciwnik, jednak musi ostrożnie używać zaklęć, by nie dać się zbliżyć swoim wrogom.

    Klasy Postaci
    Diablo i Hellfire Bard · Barbarzyńca · Czarodziej · Łotrzyca · Mnich · Wojownik
    Diablo II i LoD Amazonka · Barbarzyńca · Czarodziejka · Druid · Nekromanta · Paladyn · Zabójczyni
    Diablo III i RoS Barbarzyńca · Czarownik · Krzyżowiec · Łowca Demonów · Mnich · Nekromanta · Szaman

    Więcej z Fandomu