Fandom

Diablo Wiki

Oblężenie Harrogath

293strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Oblężenie Harrogath
Armia Baala.PNG
Informacje
  • Data
  • 1265r.
    • Miejsce
  • Harrogath, Góra Arreat
    • Przyczyny
  • Chęć splugawienia Kamienia Świata przez Baala
    • Skutki
  • Klęska Baala
  • Zniszczenie Kamienia Świata
    • Wynik
  • Zwycięstwo Barbarzyńców
  • Uczestnicy
    Dowódcy
    • † - poległy w walce
    • (†) - prawdopodobnie poległy w walce
    Siły stron
    • Ogromne
    • Małe
    Straty
    • Ogromne
    • Niewielki (głównie ranni)
    Temat tego artykułu pojawił się w grze Diablo II.

    Oblężenie Harrogath – bitwa stoczona w okolicach Góry Arreat.

    Przebieg bitwy

    Preludium

    W roku 1265, Baal wraz ze swoją armią zaatakował barbarzyńskie ziemie zwane Złymi Ziemiami, by dostać się do góry Arreat, gdyż tam znajdował się Kamień Świata, który Pan Zniszczenia chciał splugawić. Baal najpierw oblegał główne miasto barbarzyńców a także zarazem stolicę – Seszeron. Wojska demonów opanowały twierdzę blokującą im przedostanie się na ziemie Przodków i ruszyli ku górze Arreat. W pobliżu wcześniej wspomnianej góry, znajdowało się właśnie małe miasto zwane Harrogath. Tamtejsi mieszkańcy postanowili bronić swej ojczyzny. Qual-Kehk, główny dowódca sił zbrojnych poprowadził wojowników przeciw hordom demonów.

    Niestety 2/3 tych żołnierzy zginęła a pozostała część została na placu boju i walczyła nadal o wolność nardou barbarzyńców. Aust, jeden z członków starszyzny postanowił użyć magii druidów. Potrzeba było do tego przedsięwzięcia wszystkich członków Rady Przodków. Siedemnasty członek rady, Nihlathak, nie zgodził się na pomoc. W wyniku tej decyzji, Starszyzna poniosła klęskę i zapłaciła za nią życiem.

    Demony nie dostały się do Harrogath, gdyż nie potrafiły sforsować bram miasta. We wczesnym dniach oblężenia, Qual-Kehk posunął się do aroganckiej a zarazem odważnej decyzji przełamania linii oblężenia. Niestety, w skutek tego wydarzenia, większość wojowników wytypowanych do tej operacji trafiło do niewoli lub zginęło. Pod dowódctwem Shenka Nadzorcy, legiony demonów Baala zaczęły dominować na polu bitwy a katapulty zaczęła nękać obrońców. Na dodatek gdy barbarzyńcy chcieli się napić spostrzegli że woda jest nasączona krwią poległych.

    Pogoń za Baalem

    Nefalem dotarł na szczyt góry. Tam stoczył walkę z przodkami barbarzyńców. Okazało się Baal wykorzystał informacje od Nihlathaka, przydały mu się i bez problemu wszedł do wnętrzna góry. Po pokonaniu przodków, bohater podążył za Baalem. W końcu dopadł go w Tronie Zniszczenia. Pan Zniszczenia przywoływał swoje demoniczne sługi. Gdy jednak i z tym poradził sobie Nefalem, Baal zaczął uciekać do Komnaty Kamienia Świata. Tam odbywa się ostateczny pojedynek. Baal odnosi porażkę. Zaraz po zabiciu ostatniego z braci pojawia się Tyrael, który ma zamiar zniszczyć Kamień Świata, ponieważ został zkażony przez Baala. Tyrael poświęca siebie dla ludzkości, rzucając miecz w Kamień, przy tym niszcząc go. Na tym kończy bitwa o Harrogath.

    Więcej w Fandom

    Losowa wiki