FANDOM

D1 logoHellfireD2 logoD3 logoD3 RoS logo

Płonące Piekła inaczej Podziemny Świat, Netherworld, lub po prostu Piekło – jest miejscem zrodzenia wszystkich demonów i kompletnym przeciwieństwem Niebios. To właśnie tu "rodzą się" wszystkie demony i jeśli są zabijane to po pewnym czasie odrodzą się.

Wygląd Edytuj

Piekło jest poprzecinane sieciami podziemnych jaskiń, a na powierzchni przez całe królestwo piekieł przepływają rzeki magmy. Piekło podzielone jest na siedem królestw, z których każdy odpowiada jednemu z władcy piekieł. Królewstwa te znajdują się w samym centrum Piekła, zewnętrzne tereny są zaś kontrolowane przez Lordów Mallet. Dusze najbardziej przepełnionych nienawiścią i zniszczeniem wojowników trafiają na wieczne potępienie do Piekła.

Historia Edytuj

Jak cała reszta świata, Piekło powstało w finałowej walce między Anu i Tathametem. W przeciwieństwie do Niebios, które miały określone granice to Piekło nieustannie je zmieniało. Tak jak Niebiosa, Piekło ma swoje fizyczne miejsce na świecie.

W grze Edytuj

Diablo I Edytuj

Niższe poziomy katedry w Tristram wyglądają na opanowane przez piekielne moce.

Diablo II Edytuj

Hell Portal

Brama do Piekła w Kazamatach Nienawiści.

W Diablo II główny bohater podróżuje do Płonących piekieł by pokonać Diablo, pana Terroru. Piekło wygląda tu tak jak to opisane w Greckiej mitologii, ze ścieżkami stworzonymi z czarnego kamienia otoczonego lawą i wypełnionego okropnymi potworami oraz zagubionymi duszami skazanymi na potępienie.

Diablo III Edytuj

Znane lokacje Edytuj

Królestwa Edytuj

Inne Edytuj

  • Zbrojownia Piekieł
  • Mroczna Otchłań (miejsce gdzie "rodzą się" demony)
  • Sanktuarium Chaosu (zlokalizowane w Królestwie Grozy)
  • Miasto Potępionych (zlokalizowane w Królestwie Nienawiści)
  • Piekielna Kuźnia (zlokalizowana w Królestwie Zniszczenia)
  • Zewnętrzne Stepy (nieznane Królestwo, zlokalizowane przed Fortecą Pandemonium)
  • Równina Rozpaczy (zlokalizowana w Królestwie Cierpienia)
  • Rzeka Płomieni (zlokalizowana w Królestwie Zniszczenia)