FANDOM

D1 logoD2 logo

Siostry Niewidzącego Oka inaczej Łotrzyce – zakon, który jest tajną organizacją działającą na Zachodzie. Zatrudnia wysoko wykwalifikowanych łuczników, wschodnich starożytnych filozofów, którzy rozwijają tak zwaną "widok wewnętrzny", z których korzystają zarówno w walce i jaki w ominięciu pułapek, które mogą napotkać.

Historia

Początek istnienia

Ciemność w Tristram

Gdy Zło zbudziło się w Tristram, jedna z Łotrzyc (znana później jako Krwawa Orlica) udała się do miasteczka by wspomóc księcia Aidana oraz czarownika Jazretha w walce z demonami. Wkońcu chaos został wypędzony jednak Aidan wchłonął duszę Pana Grozy, Diablo i stał się jego naczyniem, Łotrzyca uległa wpływowi Zła i zdradziła swój zakon a Jazreth tajemniczo zniknął i słuch o nim zaginął.[1]

Powrót Zła

Mroczny Wędrowiec w Klasztorze Łotrzyc

Mroczny Wędrowiec w Klasztorze Łotrzyc.

Niedługo potem Klasztor Łotrzyc zwany także Wschodnią Bramą został zaatakowany przez siły Mrocznego Wędrowca. Podczas obrony, Łotrzycami dowodziła Moreina, jednak wkońcu i ona została opanowana przez siły Zła, gdyż jego wpływ podążał za nią od opuszczenia Tristram. Gdy dzielna Łotrzyca została zdeprowanana, przyjęła przydomek "Krwawa Orlica". Tymczasem Jazreth oraz Aidan wyruszyli na Wschód. Klasztor został opanowany przez Andariel, Panią Cierpienia. Ocalałe Łotrzyce pod dowódctwem Kashyi i Akary założyły Obozowisko Łotrzyc na Krwawych Wrzosowiskach. Pozostałe Siostry Niewidzącego Oka poległy podczas walki lub zostały zdeprawowane, czym stali się Upadłymi Łotrzycami.[2]

Aktualna sytuacja

Po śmierci Andariel z rąk bohaterów, Łotrzyce powróciły do Klasztoru i zaczęły go odbudowywać. Siostry znów trenują i szkolą się tak jak dawniej a droga na Wschód znów jest dostępna.[3]

Znane Łotrzyce

  • Kashya – przywódzyni.
  • Akara – przywódczyni duchowa, najwyższa kapłanka Sióstr Niewidzącego Oka.
  • Charsi – kowal.
  • Flawia – elitarna zwiadowczyni, pilnująca wejścia na Zimną Równinę.

Upadłe Łotrzyce

  • Krwawa Orlica – bohaterka z Tristram, towarzyszka Aidana, zdeprawowana przez siły Zła.
  • Zimna Wrona – Upadła Łotrzyca.
  • pozostałe Upadłe Łotrzyce.

Najemnicy

W grze

Łotrzyca
Łotrzyce w Diablo II występują jako towarzysze bohatera. Ich przywódcą jest Kashya, która za opłatą wynajmuje bohaterowi jedną z wybranych Łotrzyc. Członkinie zakonu wyposażone są łuki i najczęściej są Amazonkami. Czasami używają także sztyletów Eun-Jang-Do.

Przypisy

  1. Diablo I
  2. Diablo II, Akt I
  3. Księga Tyraela

Zobacz też