FANDOM

D2 logo

Tal Rasha – potężny horadrimski mag, pierwszy lider zakonu oraz przyjaciel Jereda Caina. Zginął zabity przez bohaterów, którzy zgładzili Baala.

Biografia

Polowanie na Trzech

Zakon Horadrimów powstał na rozkaz Archanioła Tyraela, biorąc na siebie zadanie pochwycenia Mrocznej Trójcy, która zaczęła nękać Sanktuarium. Liderem nowopowstałego zakonu został Tal Rasha, obejmując pieczę na rekrutami. Z trzech braci, Baal był drugim Wielkim Złym, który schronił się w Lut Gholein na trzy dni. Tal Rasha nakazał pozostałym Horadrimom zaczekać by nie ucierpieli niewinni mieszkańcy. Wkońcu doszło do konfrontacji pomiędzy liderem zakonu a Baalem, tuż po opuszczeniu miasta przez Władcę Piekieł.

Jak podają stare opowieści, podczas walki, Baal zniszczył Kamien Dusz, który miał uwięzić jego duszę. Tal Rasha jednak postanowił zamknąć duszę Pana Zniszczenia w kawałkach Kamienia Dusz, a następnie ją wchłonąć. Nie zgodzili się na to pozostali Horadrimowie. Jednak pod wpływem namów ze strony swego przywódcy, musieli ustąpić.

Talrasha

Dusza Baala uwięziona w ciele Tal Rasha.

Jeden z magów (Zoltun Kull) oświadczył że jest możliwe zamknięcie duszy demona w ludzkim ciele. Niestety, właściciele tegoż ciała będzie musiał przez wieczność walczyć z wolą Baala. Tal Rasha zgłosił się na ochotnika. W tym momencie, zjawił się Tyrael i zaprowadził lidera Horadrimów do grobowca. Horadrimowie w międzyczasie zbudowali pośrodku sali wielki kamień, do którego przyczepili swego przywódcę. Tyrael wkońcu wbił kawałki Kamienia Dusz w serce Tal Rashy a następnie ze smutkiem wraz z pozostałymi członkami zakonu zamknął drzwi od komnaty.

Dziedzictwo upadku

Słyszałam legendy o grobowca Tal Rasha, ale myślałam, że to tylko stare opowieści przeznaczone by straszyć małe dzieci.
 Atma

Przez wieki, Tal Rasha zmagał się duszą Baala. Legenda o grobowcu Tal Rasha z biegiem czasu stała się sławna. Horazon zdołał znaleźć oraz namierzyć dokładną lokalizację położenia jego grobowca.

Uwolnienie i powrót Zniszczenia

Grób, a właściwie komnatę Tal Rashy znalazł w końcu Diablo, który pod przykrywką Mrocznego Wędrowca, starał się uwolnić Baala. W tym samym czasie mądrość Tal Rashy zostawała pochłaniana przez Pana Zniszczenia, która pozwoliła mu poznać Horadrimów. Podczas walki Tyraela z Diablo, Baal skusił Mariusa, aby ten uwolnił go z jego cierpienia. Marius zmuszony przez niego, wyjął kamień dusz z serca Tal Rashy i tym samym uwolnił Pana Zniszczenia. Po jakimś czasie Baal zdołał zebrać silną armię i wyruszył na Górę Arreat.

W grze

Diablo II

W grze możliwy jest do zebrania zestaw przedmiotów Łachmany Tal Rasha, przeznaczony dla Czarodziejki.

Diablo III

W grze możliwy jest do zebrania zestaw przedmiotów Aspekty Tal Rashy.

Ciekawostki

Tal Rasha był jednym z najpotężniejszych magów jaki kiedykolwiek żył. Posiadał silną moc jak na Horadrima, lecz była ona potężniejsza od innych członków bractwa.