FANDOM

Tathamet to suma wszystkich siedmiu złych w jednym ciele.
Istnieje starożytna legenda o smoku Tathamecie który był oryginalnym uosobieniem Zła.
Legenda mówi też że został rozerwany podczas wielkiej bitwy z Anu, a z jego ciała zostały zbudowane Gorejące Piekła.

Tathamet był drugą istotą w Stworzeniu. Odpowiednik Anu.

BiografiaEdytuj

Według różnych opowieści Anu był pierwszy i przez jakiś czas wędrował w Stworzeniu w celu przygotowania do oczyszczenia z wszelkiego zła. Aż wreszcie był wystarczająco silny żeby odrzucić z siebie wszelkie zło. Gdy te niegodziwości odeszły z jego ciała Anu zrozumiał że to zło nie może istnieć w odosobnieniu ale było już za późno. Odłamki zła się połączyły i stworzyły plugawe stworzenie zwane Tathametem (siedmiogłowego smoka) który był sumą wszelkiego zła. I tak toczyli ze sobą wieczną bitwę o zwycięstwo, lecz żadna ze stron nie mogła wygrać bo były równo silne. Ale wreszcie po tysiącleciach oddali swe ostateczne ciosy gdzie zderzenie było tak silne że dzięki temu powstał wszechświat, Królestwo Niebios ale też Gorejące Piekło. I tak jak wcześniej zło i dobro toczyło ze sobą bitwę, ale z głów Tathameta powstało coś co nie miało prawa istnieć siedmiu Złych – trzech Najwyższych i czterech Pomniejszych: Diablo, Mefisto, Baal, Azmodan, Belial, Duriel i Andariel.

EtymologiaEdytuj

Nazwa Thathamet najprawdopodobniej pochodzi od Babilońskiej bogini smoków, rozpaczy i chaosu Tiamat.