Fandom

Diablo Wiki

Zakon

293strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Zakon
Książka
Zakon.jpg
Informacje
  • Autor
  • Nate Kenyon
    • Wydawca
  • Fabryka Słów
    • Data wydania
  • Świat: 15 maja 2012
  • Polska: 27 czerwca 2012
    • Gatunek
  • Fantasy
  • Zakon – pierwsza książka Nate Kenyona, osadzona w uniwersum Diablo. Została ona wydana w maju 2012 roku, w języku angielskim, zaś ponad miesiąc później także w polskim, przez Fabrykę Słów[1]. Fabuła skupia się na losach Deckarda Caina i jego poszukiwaniach odrodzonego zakonu horadrimów. Poza nim głównymi bohaterami książki są Lea i mnich Mikułow.

    Opis

    Deckard Cain, ostatni z horadrimów, jedyny żyjący członek tajemniczego legendarnego zakonu. Powołani przez archanioła Tyraela horadrimowie przyjęli na siebie święty obowiązek – przysięgli ścigać i zgładzić trzech Najwyższych Złych: Diablo – Władcę Grozy, Mefista – Władcę Nienawiści, i Baala – Władcę Zniszczenia. Jednak zadania tego dopełnili przed laty i z upływem kolejnych dekad ich siły malały. W końcu horadrimowie stali się tylko legendą. Pozostałości ich rozległej wiedzy historycznej i taktycznej, ich całej mądrości, zmieściły się w torbie jednego starego człowieka. Człowieka, którego z dnia na dzień coraz bardziej przygniata troska.

    Szept mroku wypełnia powietrze, słychać wciąż to nowe pogłoski o nadchodzącej ciemności, o inwazji demonów, która świat obróci w niwecz. I nagle wśród opowieści o rychłej zagładzie Deckard Cain trafia na wieść niezwykłą, wieść budzącą nadzieję w równej mierze co i lęk. Wieść, która może być zapowiedzią zarówno zagłady, jak i zbawienia świata śmiertelnych. Deckard Cain nie jest jedynym. Są jeszcze inni horadrimowie, a on musi ich odnaleźć i dowiedzieć się, dlaczego ukrywali się przed nim, który jest im bratem.

    W poszukiwaniu zaginionych członków zakonu horadrimów Cain znajduje niecodziennego sojusznika. Leę, dziewczynkę zaledwie ośmioletnią. Wielu jednak wierzy, że nosi ona w sobie przekleństwo. Czy to właśnie jest jej tajemnica? Czy dlatego o dziewczynce wspominają przepowiednie wieszczące Koniec Dni? A jeśli Cain odnajdzie zaginionych horadrimów, czy zdołają oni wydźwignąć zakon z mroków niepamięci i wypełnić zadanie, jakie im przeznaczono? Pytań jest coraz więcej, a Deckard Cain musi znaleźć odpowiedzi…

    Zanim będzie za późno.

    Ciekawostki

    • Fabuła umiejscowiona jest trzynaście lat przed akcją Diablo III.

    Przypisy

    1. Książka na stronie Fabryki Słów

    Więcej w Fandom

    Losowa wiki